Grand Designs

I onsdags kväll upptäckte jag ett nytt tvprogram som är perfekt för den som är intresserad av arkitektur, byggnadsteknik och hus, nämligen Grand Designs. Programmet sänds på kanal 9 kl 21 på onsdagar. I programmet får man följa en familj som bygger upp sitt nya hem, ett fantastiskt arkitektritat hus. Nu har jag bara sett ett halvt avsnitt men oj vad roligt det var. Så jag passade på att söka på youtube och fann givetvis programmet där. Så nu tänkte jag med jämna mellanrum bjuda på klipp från programmet. Vi börjar med det runda huset.

[Av någon konstig anledning funkar det inte att kopiera länken som man bäddar in men klickar ni här kan ni se klippet ändå.]

Hittade en bild på huset iaf..


Jag tycker det är väldigt spännande att det är engelsmännen som gjort detta huset. England som annars känns ganska så konservativa i sitt sätt att bygga bostäder då alla hus ser mer eller mindre likadana ut. Jag bodde i london en period och det var inte speciellt ofta man hajade till för att man såg något fint eller spännande hus.

(nu går det visst bara ha kursivt också så ursäkta att allt är kursivt, tekniken är inte på min sida just nu)

Kommentarer
Postat av: [room] by sofie

Håller med, ett jättebra program!

Brukar titta på Grand Designs... och i veckan blev jag sååå inponerad. Såg dock inte det färdiga resultatet :( men hela idén med att gräva ner huset var fantastisk och fönsterpartierna i taket! Jag gillade paret som var så målinriktade på deras idé.



HA en fin helg!

Kram Sofie

2009-08-29 @ 07:15:01
URL: http://roombysofie.blogspot.com
Postat av: Fastighetstjejen

Jag såg också det programmet och jag kan hålla med om att huset var fantastiskt.. Resultatet blev också helt kanon o väldigt ljust o fräscht. Inte alls mörkt som man lätt kan tänka sig när det är under jord!!

Detsamma!

2009-08-29 @ 16:34:48
URL: http://fastighetstjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0