Fantastiska byggnader

Ibland får man möjlighet att besöka de mest fantastiska byggnader och när man gör det så går andan ur en. För mig har jag fått den känslan ett fåtal gånger att jag blir helt uppfylld av byggnaden och dess magi o känsla, som på något sätt finns i byggnaden. Mållös och uppfylld beskriver ens sinnestillstånd allra bäst. Kanske är jag bara knäpp som känner så här men på något sätt symboliserar den känslan en oerhört stor respekt till de som har byggt och utformat den vackra byggnaden. De har verkligen lyckats med något fantastiskt.

De byggnader som fått mig att förundras så är:


Blå Moskén i Istanbul

Blå Moskén


Royal Albert Hall, London


Royal Albert Hall


St Pauls Katedral, London

St Pauls Katedral


Salisbury Catedreal, Salisbury England


Alla bilder är mina egna.


Har du upplevt samma känsla någon gång? Vart i så fall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0